HTML

bLoge - Loge blogja

Van, akinek szüksége van arra, hogy gondolataival bombázza az embereket, és van, akinek nincs. Namost nekem van.

Friss kommentek

  • Lengyel Anna: Az benned az életben felmerült már, hogy néha valaki el is olvassa, amit írsz? Hogy Gryllus Dorka ... (2014.02.05. 22:28) Nyugalom - filmkritika
  • ikker: Az idő ismét bebizonyította, hogy Mel Gibbsonnak van igaza: index.hu/tudomany/tortenelem/2013/09/... (2013.09.12. 14:05) Apocalypto - filmkritika
  • Loge: www.sormas.hu A főoldalon köszönt a polgármester: Póczai Zoltán. Magyarország, én így szeretlek! (2012.03.07. 20:51) Kecskére a káposztát
  • TaTa86.: Hosszabban kifejtve a véleményem: archiregnum.blog.hu/2009/09/28/politikat_az_iskolakba Rövidebb... (2011.01.17. 11:10) Etikai kérdés
  • cetlizo: Az a baj, hogy ilyet napiszarra kéne tenni, ott elérné a célközönséget, csak nem értenék. (2010.05.17. 21:19) Ostoba diákok 1.

online

A párhuzamos egyenesek a végtelenben találkoznak

2008.12.16. 14:14 Loge

Olvasgattam a híreket, és meglepő módon megnyugodtam. Rádöbbentem ugyanis, hogy nem vagyunk kivételes eset, más országokban is művelnek irtózatos baromságokat, csak ott nem hőzöngenek miatta az emberek.
     A párhuzamos univerzumban létezik egy olyan ország, amelynek urai ugyanolyan baromságokat művelnek, mint a mieink, azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy nekik van rá pénzük. Ez az ország az Egyesült Arab Emírségek.

Abban semmi kivetnivalót nem találok, hogy iszonyatos mennyiségű pénzt fektetnek az angol futballba, s előbb lefizetik az Arsenalt, utóbb megveszik a Manchester Cityt, mostanában pedig a Liverpool körül sompolyognak. Érthető, mert egy bizonyos szint felett van értelme a labdarúgásnak. (A félreértések elkerülése végett: a magyar nem üti meg ezt a szintet.)
Értetlenül csóváltam a fejem, amikor sípályát építettek a 40 fokos tengerpartra, sóhajtottam, amikor olvastam, hogy olimpiát akarnak, s hangosan méltatlankodtam, amikor bejelentették: komolyan foglalkoznak egy téli olimpia megrendezésével.
Ezek után nem lepődtem meg, amikor ma azt olvastam, hogy hűteni tervezik a tengerpart homokját, hogy a luxushotel vendégei nehogy megégessék a talpukat.

Tiszta Magyarország, nem? MÁV, BKV, digitális tábla, kakaóbiztos számítógép, bérelt céges audi, 24 milliárd bútorokra, stb.

Ja, hogy náluk van erre pénz? És ez mindjárt feljogosítja őket arra, hogy mértéktelenül, újgazdag seggfej módjára minden szarságra elköltsék?
Onnan is ki kellene vágni az ő Hypollitjukat. Meg tőlünk is a mieinket.

Bízom benne, hogy egyszer majd nekünk is az lesz a legfőbb gondunk, hogy a mélytengeri búvár-világbajnokságot rendezzük-e meg, vagy felépítsük Attila jurtájának 1500-szoros nagyított változatát luxushotelnek. A tippelt céldátum a címben olvasható...

17 komment

Címkék: röhej idiotizmus

A bejegyzés trackback címe:

https://bloge.blog.hu/api/trackback/id/tr59826162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2008.12.16. 14:57:27

Hello,
Éppen tegnap olvastam Bartis Attilától a Sáfrány, avagy a párhuzamosok története című írást. Nagyon a cím témájába vág! Tetszene neked, szerintem. Elbeszélés, néhány oldalnyi csak. :-)
Most elolvasom a postot, és még írok.

Scala 2008.12.16. 15:03:53

Ááááá, nagyon jó poszt lett! :-D

Amúgy teljesen igazad van, és aki járt ott, azt mondta, gondolkodó európai ember számára döbbenetesen unalmas az a hely! Ha felmész a hotel tetejére, távcső nélkül látod a nagy semmit, sivatagot, ami azelőtt volt. Mindenesetre egyszer szívesen megnézném, ha fizetik of course. :-D
Ami a párhuzamot illeti: zseniális! :-D
De hogy a KönyvesBlogon ezt miért kell magyarázni egyeseknek, nem fogom megérteni.

Mindenesetre: néhány hete azt olvastam, most NAGY-nagy gondban vannak mert az olaj recesszióban, és kénytelenek lesznek ezekből a turisztikai látványosságokból fenntartani az életszínvonalukat. Na ja. :-D

Mellékesen férjemék cége világította át hatékonysági szempontból a dubai-i repteret! ;-) Sajna nem ő. :-)))

Hangkert · http://hangkert.blog.hu 2008.12.16. 17:05:36

Én úgy hallottam, hogy a széfükben már ott van néhány új generációs (vízzel működő, meg ilyenek) autó motor tervrajza, csak amíg van olaj, addig pihentetik:) Aki meg előállna ilyen ötlettel máshol, azt "meggyőzik", hogy ne akarja legyártani, avagy elhallgattatják, hogy ne legyen konkurencia. Szóval én nem féltem őket, max. az átállás néhány évében öt páncélozott merci helyett csak kettő lesz a garázsaikban fejenként.

Scala 2008.12.16. 17:53:58

Igazad lehet, és elég logikusan is hangzik. Mert ami azt illeti, valahogyan gyatrán haladnak az eu-i kutatások, köztük a nagy magyar újítás is...

Hah. Akkor ők már be vannak biztosítva, ravasz, nagyon-nagyon ravasz!

Scala 2008.12.16. 17:59:33

Még valami: a reptér-átvilágításnál: általában mindenki jól körbejárja, hogy minél olcsb legyen, megy az egymás gyúrása, toleranciahatárokon belül. Itt közölték, hogy ennyit (baromi sokat) KELL erre elkölteniük, muszáj, innen induljunk! :-D

br · http://www.szalaiannamaria.net 2008.12.17. 01:50:54

Az egy diktatúra ami ott van, itt meg demokrácia van még akkor is ha tökéletlen.

Fontos különbség.

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.12.17. 07:58:53

Lehet, hogy sok olvasót vesztek majd ezért a kijelentésért, de vállalom: Meg vagyok győződve, hogy egy jól működő diktatúra jobb a demokráciánál.

Ilyenkor mindig a szabadságjogokkal szoktak érvelni, de kérdem én: mondjuk É-K-Magyarország mélyszegénységben élő megyéinek lakói mire mennek a sajtó-, szólás- és gyülekezési szabadsággal, mire mennek azzal, hogy elvben elhagyhatják az országot, mire mennek azzal, hogy ők választják meg a vezetőiket?

Kíváncsi lennék, ha felajánlanák Neked, hogy cseréljél egy ottani állampolgárral, belemennél-e. Mert szerintem a többség szinte mérlegelés nélkül...

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.12.17. 09:20:51

Loge: Ezt mondom én is már mióta!!! Egy jól működő diktatúra (ami ad a lentieknek is, becsüli, tiszteli őket), az jobb, mint az a fajta demokrácia, ami pölö nálunk van. Mert ez nem demokrácia. Ez fejetlenség, eszetlenség. és kérdezzük már meg a milliomos beosztottjaként dolgozó minimálbérest, aki még betegen is bejár dolgozni, hogy mennyit érzékel a frankó demokráciából? Világosan kell látni mindenkinek, merre megy a szekér, nem pedig húzgálni szerteszét, bekötve a lovakat minden oldalára. Hová lehet úgy jutni? kevés olyan társadalom van, amelyik érett a demokráciára. Sokan nem is jól értelmezik. Vagy én nem értelmezem jól.

Scala 2008.12.17. 11:23:42

Viccelsz? Tíz emberből 9.5 belemenne! Jó éghajlat, no taxes, TB-járulék, viszont lakás, suli, eü. jár ingyen, csak azért mert!
Ne feledjük, hogy a mai magyar ember az, aki 2004-ben egy ormótlan kamu miatt leszavazza a kettős állampolgárságot, mert nem fizeti a románok járulékát!!!! Itt élünk emberek, ezek vagyunk.
És tudjátok mit, sokszor ezt gondolom, amit Rékuc mondani szokott, megérdemeljük. Most úgy alles zusammen, magyar állampolgárokra gondolok, nem ránk, akik pl .ide járunk Logehoz. Bennünket ez percről percre zavar + ha nem vigyázunk fekélyünk és egyéb pszichoszomatikus nyavajánk lesz a többségtől.

Oh Lord, won't You buy me a house Malta? Thx so much!

milena 2008.12.17. 13:59:50

Basszus, ez mekkora környezetszennyezés...

Én nem mennék bele a cserébe. Igaz, nem is vagyok északkelet-magyarországi mélyszegény.

Még csak az hiányozna, hogy ha már nem tehetek semmit, még ne is beszélhessek.

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.12.17. 14:11:45

Igaz, milena, de ott nem kell olyanokról beszélni, hogy ha te 100.000-et kapsz, akkor az államot ezen felül 170.000 illeti meg. S cserébe mit kapsz? Utak, egészségügy, oktatás, közbiztonság? Te is tudnád sorolni.

Boldogan hallgatnék, ha mindezek megoldódnának.

milena 2008.12.18. 11:44:20

Loge,

szerintem azért vélekedünk máshogy a kérdésről, mert én, mivel nő vagyok, automatikusan egy ottani nőnek a helyébe képzeltem magam. Még csak az hiányzik, hogy a családom mondja meg, tanulhatok-e, dolgozhatok-e, meg egyáltalán, hová mehetek, kikkel tarthatom a kapcsolatot.

Hangkert · http://hangkert.blog.hu 2008.12.18. 17:56:31

Ceterum censeo, ott nem feltétlenül a diktatúráTÓL mennek jól a dolgok, inkább csak annak van hagyománya, hogy diktatúra van és amikor 1966-ban olajat találtak a föld alatt, akkor hirtelen jól megszedték magukat, azóta meg a turizmusba fektettek.
Egy jól működő demokrácia is lehet olyan jó az állampolgárainak, mint egy jól működő diktatúra. Csak nem mindenki talál olajat. Mint ahogy nem minden diktátor bölcs. És nem minden társadalom érett a demokráciára.
Nekem nincsenek illúzióim azzal kapcsolatban, hogy ha itt diktatúra lenne megint, akkor az mennyire működne jól...:)

Scala 2008.12.18. 19:05:04

Hangkertnél a pont! :-)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.12.18. 22:39:48

"Meg vagyok győződve, hogy egy jól működő diktatúra jobb a demokráciánál. "
- ok, de ezt most hogy veted össze a Göncz-papa-dícséreteddel a másik posztból? :P

amúgy nálunk is táltak olajat, sokat, kétszer is: rákosiék elbaszták, erőltetett kitermelés ugye, plusz ugye majd' minden olajmérnökünk a börtönben vagy külföldön volt... (ld. Galgóczi Erzsébet, Vidravas), másrészt manapság, amikor töredékéárt adtuk koncesszióba a maradék-dél-alföldi gázt...
uff.

amúgy klassz :)

Scala 2008.12.19. 09:04:56

Galgóczitól el fogom olvasni azt a könyvet, Murci! :-)
süti beállítások módosítása