HTML

bLoge - Loge blogja

Van, akinek szüksége van arra, hogy gondolataival bombázza az embereket, és van, akinek nincs. Namost nekem van.

Friss kommentek

  • Lengyel Anna: Az benned az életben felmerült már, hogy néha valaki el is olvassa, amit írsz? Hogy Gryllus Dorka ... (2014.02.05. 22:28) Nyugalom - filmkritika
  • ikker: Az idő ismét bebizonyította, hogy Mel Gibbsonnak van igaza: index.hu/tudomany/tortenelem/2013/09/... (2013.09.12. 14:05) Apocalypto - filmkritika
  • Loge: www.sormas.hu A főoldalon köszönt a polgármester: Póczai Zoltán. Magyarország, én így szeretlek! (2012.03.07. 20:51) Kecskére a káposztát
  • TaTa86.: Hosszabban kifejtve a véleményem: archiregnum.blog.hu/2009/09/28/politikat_az_iskolakba Rövidebb... (2011.01.17. 11:10) Etikai kérdés
  • cetlizo: Az a baj, hogy ilyet napiszarra kéne tenni, ott elérné a célközönséget, csak nem értenék. (2010.05.17. 21:19) Ostoba diákok 1.

online

Évkezdet

2009.09.12. 18:57 Loge

Egyre inkább bebizonyosodik, hogy a választott nickemet olykor Főnixmadárra kellene változtatnom, mert már másodszor volt egy előre nem tervezett hosszabb szünet, ami után visszatérni szándékozom.

   Augusztusban pár hétig a családé volt a főszerep, utána pedig teljes testfelülettel az új tanév felé fordultam. Tudván, hogy októberben ismét csökken az egy főre jutó családi jövedelmünk, előre dolgoztam egy kicsit, s elkészítettem húszegynehány óra vázlatát, hogy a nemalvós időkben se maradjak le nagyon a készüléssel. A sors fintora, hogy idéntől új tankönyvek vannak forgalomban az iskolában, úgyhogy dobhatom ki az elkészített óravázlatokat/prezentációkat. Így jár, aki túl szorgalmas...

   Ami számomra hatalmas kihívás: osztályfőnök lettem. Erről s eddigi tapasztalataimról még később beszámolandó lenni szándékozom. Aztán újdonság, hogy annyi év után hasznosulni látszik az életem egy ötéves periódusa s végre-valahára latint is tanítok.

   A későbbiekben az eddigieknél még több személyes élmény szerepel majd a blogban, ha nem bánjátok...

 

10 komment

Címkék: énblog iskola szorgalom évkezdet

A bejegyzés trackback címe:

https://bloge.blog.hu/api/trackback/id/tr881377615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.09.12. 23:05:56

Hm! Már ideje volt.

Nincs ezzel gond, sajna szünetek mindenkinél vannak. Én is most vagyok véglegesítve az új munkahelyemen, két hete nem írtam semmit. :(

Osztályfőnökséghez meg grat! Ha elég nagyok lesznek a srácok, és mondjuk felhozod őket Pestre osztálykirándulni, mutathatok néhány korrekt kis kocsmát! XDXDXD

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.09.13. 08:13:41

Remélem, jó ofő leszel. Szerintem nem túl hálás egy feladat. Az én volt sulimban azért vállalták el a kezdő tanárok, mert akkor biztos nem rúgják ki őket négy évig. Egyik-másik ennek szellemében is működött, ez volt az egyetlen ambíciója.

9 éve érettségiztem, fogalmam sincs, ma mik az igények, de nekem a legjobban a beszélgetések hiányoztak. Mindig csak adminisztráció volt.

Osztálykirándulni meg olyan helyre kell menni, ahova nem kell sokat utazni, viszont nincs kocsma. ;) Sajnos túlságosan csábító, én egy idő után azért nem jártam kirándulásra, mert ubndorodtam a részeg osztálytáraimtól.

Na hát mindezzel a tarsolyodban gyerekjáték lesz az egész! :)

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2009.09.13. 11:33:37

@mefisto: gratu a véglegesítéshez! Én olyannyira eltávolodtam a blogoktól az elmúlt hetekben, hogy másét sem olvastam, így van bőven bepótolnivalóm; de majd igyekszem...

A gyerekeknek még a szecskatábor legelején megmondtam, hogy azt, aki alkoholt fogyaszt vagy dohányzik, kivégzem. Egyelőre hatott.

Egyébként: én is ittam tízenévesen, de van egy hatalmas különbség: mindig tudtam, hogy hol a határ, és nem ittam magam tajtrészegre, hogy detoxba kelljen vinni. Ja, és persze főként nem mások felelősségére...

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2009.09.13. 11:37:39

@Reckl_Amál: Engem a hivatalos verzió szerint azért tettek meg ofőnek, mert az az osztálytípus, amelyiket megkaptam, évek óta renitens egyedekből áll, és elképesztő dolgokat művelnek. Tőlem azt várják, hogy elejét vegyem ezeknek a dolgoknak, s hogy rend és fegyelem uralkodjék az osztályban. Eddig nem volt gond...

Én egyébként nagyon örülök a feladatnak és roppantul hálásnak gondolom: a hatalmas felelősséghez hatalmas lehetőségek is párosulnak, hiszen innentől jóval több ráhatásom lesz a "saját" gyerekeimre, mint azokra, akiket hetente kétszer-háromszor látok.

Összefoglalva: sok a dogom, de jól érzem magam: boldog vagyok.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.09.13. 14:55:45

@Loge: Jóvanna, vicceltem! :P

Viccen kívül: én gólyatáborok szervezésében vettem részt, és ott én is eléggé rendpárti voltam.

Mert az egyetlen dolog, ami 30 gimnazista táboroztatásához hasonlítható, az 300 elsőéves egyetemista-palánta táboroztatása... :S

Egyébként hány évesek a srácaid?

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2009.09.13. 16:09:36

Az az alapvető különbség, hogy itt én vagyok a felelős valamennyi gyerekért, a gólyatáborban pedig "csak" a programokat koordinálja az ember.

Kapaszkodj meg: 1994/95-ös születésűek. Ez a kemény, nem a ...
Nekik már az Orbán-kormány is történelem!

Jardin 2009.09.14. 22:41:37

Gratulálok Loge! Izgalmas és remélhetőleg hálás feladatot kaptál! :) Csodálok minden pályán maradt jó tanárt (én félúton úgy gondoltam nem nekem való, így nem lettem tanárnéni). Biztos vagyok benne hogy rengeteg új tapasztalatot nyersz!

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2009.09.15. 18:28:25

@Jardin: Köszönöm.
Én pedig Neked gratulálok, ha volt bátorságod bevallani magadnak, hogy nem erre vagy hivatott. Sajnos túl sok olyan kollega van a pályán, akinek nincs annyi önismerete és/vagy önkritikája, hogy szembenézzen a hasonló tényekkel...

Örülök, hogy itt jártál.

Jardin 2009.09.15. 19:40:20

Ezt a szakmát csak úgy lehet csinálni ha hivatásodnak tekinted. Én nem tekintettem annak. Sok tanárom nem tekintette annak, nem is voltak jó tanárok. Légy jó tanár vagy ne legyél tanár. Életekért felelsz és alakítod minden mondatoddal, cselekedettel jövőjüket. Volt egy pár jó tanárom is, akik megmutatták merre menjek, mihez van tehetségem és mihez nincs. Máig hálával tartozom nekik, nagyba hozzárjultak jelenemhez.
Sok hálával teli tanulót kívánok! :)
süti beállítások módosítása