HTML

bLoge - Loge blogja

Van, akinek szüksége van arra, hogy gondolataival bombázza az embereket, és van, akinek nincs. Namost nekem van.

Friss kommentek

  • Lengyel Anna: Az benned az életben felmerült már, hogy néha valaki el is olvassa, amit írsz? Hogy Gryllus Dorka ... (2014.02.05. 22:28) Nyugalom - filmkritika
  • ikker: Az idő ismét bebizonyította, hogy Mel Gibbsonnak van igaza: index.hu/tudomany/tortenelem/2013/09/... (2013.09.12. 14:05) Apocalypto - filmkritika
  • Loge: www.sormas.hu A főoldalon köszönt a polgármester: Póczai Zoltán. Magyarország, én így szeretlek! (2012.03.07. 20:51) Kecskére a káposztát
  • TaTa86.: Hosszabban kifejtve a véleményem: archiregnum.blog.hu/2009/09/28/politikat_az_iskolakba Rövidebb... (2011.01.17. 11:10) Etikai kérdés
  • cetlizo: Az a baj, hogy ilyet napiszarra kéne tenni, ott elérné a célközönséget, csak nem értenék. (2010.05.17. 21:19) Ostoba diákok 1.

online

Képzési költségek

2008.10.29. 09:53 Loge

hal helyett aranyháló

 

Ismét egy gyöngyszem. 57 millió forintos EU-s támogatást nyert a Bonyhádi Független Roma Egyesület. Az összegből 15 roma származású embert könyvelési és pályázatírási ismeretekre oktatnak, 15-öt pedig biztonsági őrnek képeznek ki. Ez eddig szép és jó. Örülök, hogy végre nem segélyt kapnak, hanem esélyt arra, hogy az általános normák szerint éljenek. Azonban ha jobban belegondolunk a dologba, ismét adódik néhány irritáló tényező.

Ha összesen 30 ember képzésére használják fel az elnyert támogatást, az azt jelenti, hogy fejenként közel 2 milliós költsége lesz a tanfolyamoknak. Nem vagyok vagyonőr, s nem vagyok tisztában azzal, hogy mennyibe kerül a képzésük, de gyanítom, hogy valamivel kevesebbe. Például egy jogi egyetem költségtérítése nagyjából 150-200.000 Ft/félév, így a tíz féléves képzés, azaz egy jogi diploma kerül maximum 2 millió forintba.

Lehet, hogy én vagyok alulművelt és én tudom rosszul, de azt gondolom, egy jogász képzésének a költsége normál esetben drágább, mint egy biztonsági őré.

Egy kifogást tudnék elfogadni: ha a kifogásolt képzések az ábécével kezdődnének...

 

20 komment

Címkék: magyarország pofátlanság biztonsági őr bonyhádi független roma egyesület

A bejegyzés trackback címe:

https://bloge.blog.hu/api/trackback/id/tr86738079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2008.10.29. 13:48:54

:-D
Jaaaaj, háááát nagy családot kell a pályázati mutyiból eltartani... tele vannak ezek a 'parasztok' (nem roma honfitárs belső neve) rosszindulattal...

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.10.29. 14:18:30

Ez mondjuk igaz, de nem alaptalanul s nem ok nélkül.

Egyetlen dolog vigasztal a történetben: végre nem az én pénzemmel szórakoznak, hanem a németeké, franciáké, angoloké

Scala 2008.10.29. 22:11:50

Így van, a nyugat-európai adófizetők kényszerű szolidaritása... ;-)
Amúgy hova kell ennyi biztonsági őr? A hipermarketekhez? Mert ott pl. nincsenek koldusok, ellentétben a metró aluljárókkal...

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.10.30. 07:47:11

Ha már munkát adnak nekik, és nem segélyt, tőlem egymást is őrizhetik. A feleségem szörnyülködve mesélte, hogy az egyik boltban egy 70 körüli néni a biztonsági őr. El akarta kérni tőle a babát, hogy ő nyugodtan vásárolhasson. Vicc.

Scala 2008.10.30. 09:52:41

Mi?! Egy idős néni, mint biztonsági őr? Mondjuk szó se róla, vannak olyan erőskezű matrónák, akik irányítnak egy nagy családot, vállalatot, de ez amit leírtál, még ötletnek is groteszk.

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.10.30. 10:39:23

Én sem akartam elhinni, de erősködött, hogy igaz; és végül is a feleségem... :D

Valóban döbbenetes. Bár, ha azt nézzük, hogy milyen jogköre van egy ilyen őrnek, odaállíthatnának egy vakot-süketet is.

Scala 2008.10.30. 20:45:51

Jaaj, ez már fekete humor volt!
Szomorú dolgok ezek, az egész ország annyira beteges nem?
Én tudom hol élnék szívesen, magyar kereteken belül, illetve Európában.
Csak, hogy mikor valósítom meg: nos sok múlik az elkövetkező hónapok teljesítményén, azt hiszem! ;-)

Scala 2008.10.30. 20:46:44

Jaa, majd elfeledtem, nejednek minden higyj el! Csak így tovább! ;-)

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.10.30. 21:05:39

Az ország beteg, mert azzá teszik.
Szerintem kb. 5-10 év alatt rendbe lehetne hozni a dolgokat, megfelelő (jog)szabályokkal és azok ésszerű betar(tat)ásával.

A biztonsági őr sok helyen jó. De boltban, ahol csak arra használják őket, hogy a pénztáros ezeket szalajtsa megnézni, mi is egy termék vonalkód-száma, teljesen feleslegesek. Vagy adjanak nekik komolyabb jogköröket, vagy menjenek inkább utcát söpörni. Ahhoz, hogy komolyabb jogköreik legyenek, persze nem elegendő egy olyan, hathetes tanfolyam, amit az írástudatlanok is el tudnak végezni. A postán és a bankokban sem látom értelmét, hogy ténferegnek, meg sorszámot adnak az embernek. Üljenek le egy kamerás szobában, és tartsák szemmel a népet onnan. Ha valaki tolakszik, menjenek ki, és rakják helyre. Még ha cigány is. Folytathatnám, de mivel nincs a kezemben döntéshozói, ill. végrehajtói jogkör, felesleges.

A feleségemnek amúgy fenntartás nélkül elhiszek mindent, és viszont. Harmonikus az életünk... :)

Min dolgozol ilyen nagy erőkkel?

Scala 2008.10.30. 23:28:33

Egyetértek a leírtakkal. Csak a dolgok egyre kuszábbak lesznek, ahelyett, h. értelmes irányba mutatnának. Ma viszont egy olyan megható párbeszéd részletnek voltam tanúja, és gondoltam is Rád, feltűnt az ottani biztonsági őr (Ferencváros... oda járok masszázsra): vásároltam a CBAban, a raktárból kijött egy fiatal fiú és nagyon kedves hangon kérdezte a hajlott korú, pocakos úrtól, aki a bizt. őr volt:
- Károly evett a süteményből? / vagy palacsintából /nem emlékszem pontosan/
- Nem- szólt a kurta válasz.
- Akkor beszaladok gyorsan...
Olyan emberi volt, és ritka, és normális. A post miatt figyeltem fel, biztos vagyok benne.
Szeretem az ilyen momentumokat, amikor csak szemlélek, aztán élménnyé válik. :-)))

Scala 2008.10.30. 23:32:00

Még valami: csak a beteggé teszikről jutott eszembe...
Elhiszitek, hogy sokan be fogják nyelni a:
'Első két évben kívántuk végrehajtani a korrekciós mechanizmusokat a költségvetésben, majd a jóléti pályára állni, de a világtörténelem felülírta ezt.' MASZLAGOT?!?!
Ááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá
:-((((((

Na jó éjt, eddig álmos voltam, de még tevékenykedem, felment a pumpa, ettől a bizonyos komment leírásától.

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.10.31. 08:54:07

Scala!
Nem szerencsés, ha ebben az országban sokáig figyelsz a politikusokra és mellette azon elmélkedsz, mit szól erre majd a sok birka.

Nagyon sokan be fogják venni. Azt is rengetegen elhiszik, hogy M.o. jelenlegi állapotáért gyakorlatilag csak Orbán V. és tettestársai a felelősek.
A válság amúgy elképesztően jól jött az MSZP-nek: innentől kezdve mindent erre kenhetnek, a sok ostoba meg elhiszi. (Főleg, ha majd 2010-ben kapnak háromezer-nyolcszáz forint nyugdíjkiegészítsét.)

Always look at the bright side of life... :)

Scala 2008.10.31. 09:26:08

Tudom, tudom ezt is csak véletlenül hallottam a rádióban, nem vagyok rácsimpaszkodva a honi polilitikai börleszk-parádéra... ;-)

De borzalmas ez így, nem?

És igen, kapóra jött nekik, és nem átallanak kihasználni... :-(((

Scala 2008.10.31. 09:32:29

Jaaa, a zalaegerszegi szakközépiskola gólybálján történtekről nem lesz poszt?
Annyira vicces karriervonalat rajzoltam fel a 'tanárnőnek', ha mégis elbocsátanák.

Arról nem is beszélve, hogy tudni vélem a tegnap feltett video alapján, mivel foglalkozott a szűkös egyetemi ösztöndíjat kiegészítendő.
Hülye ribanc.

Az igazgató nyilatkozata a leg... pikánsabb:
volt egyfajta megfelelési kényszer a kollégában, hiszen ez egy verseny...
Elmélkedjünk erről kicsit, vagy írjak én posztot a saját blogomra? /Nincs kedvem igazán bezsennyezni vele.../
Vagy kérjük meg Murcit? Ő már Schmuck Andort is bevállalta!!! :-D

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.10.31. 10:03:05

Hármunk közül valóban az én profilomba illene bele, de ezt már annyian lerágták, hogy nem akartam gyarapítani a sort.

Bár könnyen megtippelhető, hogy a statisztikák alapján melyik a legnépszerűbb poszt.
idézek egy (azaz inkább sok) kollegától: "Csöccsel mindent el lehet adni."

Megfontolandó. Majd otthon meglátom, hogy lesz hozzá kedvem.

Scala 2008.10.31. 11:31:21

Akkor legalább egy link gyűjteményt kérek szépen, mert csak az Index cikkeket ismerem... :-)

Ez nem eladásról szólt számomra... de lehet a férfi kollégáid jobb hm. 'rálátással' vannak a dologra... :-D

majomkutya 2009.01.11. 21:27:21

tszeh, a büdös kurv* életbe!
rám 20 FT-ot nem költ senki, visznont a keresetem felét behúzzák adóban, a nettóm jelentős részét meg áfában
ezeknek meg 2 milla fejenként 50-100ezer forintos kézésekre???
ennyi pénzből minimum 500 embert ki kellene képezni
bár lehet, h az ábécétől kezdődik...

majomkutya 2009.01.11. 21:29:49

ha én, mint fehér jelentkezek egy ilyen képzésre, úgy, hogy romának vallom magam, akkor ingyen kiképeznek könyvelőnek?
nem is rossz ötlet!:)

marosy 2009.01.11. 23:33:39

Loge a kis naív
"Egyetlen dolog vigasztal a történetben: végre nem az én pénzemmel szórakoznak, hanem a németeké, franciáké, angoloké"
MUHAHAHA
A magyarokat kifelejtetted, netto befizetők voltunk az EU-ba, te kis naív.
süti beállítások módosítása